marți, 15 iulie 2008

sa ne fie bine - cum sa ajungi cel mai repede de la Unirii 1 la Unirii 2

Eu schimb in fiecare zi metroul la unirii. In fiecare zi simt cum turbez cand vad aglomeratia de pe peron, din pasaj, cand vad oamenii dormind pe ei, cand vad scari pline doldora de oameni. M-am tot enervat pana cand mi-am gasit niste portitze de scapare.
Iata-le:
1. Eu ies prin mijlocul metroului la unirii 1. Gloata se imparte cumintzica in doua, catre cele doua scari din capetele statiei. Cu un pas voinicesc se poate depasi mult din sirul de obositi pe "exteriorul curbei" (sageata alba)

2. Tot pe "exterior" se abordeaza si scarile. In mintea mica si prafuita a celorlalti este ca daca mergi cat mai strans, pe interiorul curbei esti bazat. No way, pt ca in afara de distantza "d" mai intra in ecutatie si timpul "t" inmultit cu lenea "l" a calatorilor. Asadar, bagati viteza pe exterior! ATENTIE, insa, la cei care isi iau ziare gratuite din partea dreapta sus a scarilor. Sunt periculosi pt ca pun frane fara ABS.

3. In drum spre pasaj, mergeti cat se poate pe "banda de depasire" , adica pe stanga, tot voiniceste. Daca apar si calatori din sensul opus nu-i mare bai - ramaneti intre sensuri - acolo se face un spatiu pe unde, in general incape un om sprinten.

4. La coborarea pe scari catre pasaj ocoliti hoarda pe stanga, apoi schimbati partea, strapungand puhoiul pt a putea cobori pe scarile normale (niciodata nu luati scarile rulante - ala e loc de dormit). ATENTIE jos la carsetori - daca aveti viteza prea mare sunt cam greu de evitat.

5. In pasaj tineti pasul sportiv. Deja s-au mai rarefiat colegii calatori de pe sensul vostru. Cam acum, cand e lumea mai draga, apare gloata din sens opus. Mergeti tot printre cele doua sensuri si sunteti OK. Ati scutit cel putin 5 min si ati facut si ceva efort binevenit in fiecare dimineata.
Drum bun si zambiti mereu!

13 comentarii:

Anonim spunea...

Tomorrow night, Pinky, we will come up with a new plan... pentru ca gloata nu se imparte ordonat si finutz asa cum ilustrezi cu mare arta astfel incat sa lase un culoar pe unde sa patrunda sagetica alba. Azi dimineata mi-am luat sarguincioasa rolul de sageata (avand in minte modelele de pe blog) si am dat gres apoteotic. Gloata e rasfirata si constanta pe care nu o iei in calcul e multimea care vine din directia opusa. So Pinky, are you pondering what I'm pondering?

Delia spunea...

dear purple, e drept ce zici tu, numai ca picioarele unui inginer functioneaza exact ca si mintea lui: dupa calcule matematice. so...am incercat si eu schema de mai sus, nu stiu cat de inalta esti tu, dar io la un metru si un creion, nu prea m-am descurcat pentru simplu fapt ca n-am viteza in piciorute. ne pare rau ca nu ti-a iesit schema, promit sa ne intalnim sa ne antrenam impreuna, ce zici?! dau cuvantul inginerului proiectant.

Delia spunea...

jeni, tu esti?:))

Dedi spunea...

:)
purple, schema de mai sus se poate face cu mici trucuri care se bazeaza pe hotarare oleaka de tupeu si nu in ultimul rand VITEZA. stiu ca vine gloata din sens opus. stiu si ca sunt (aparent) de nestavilit. dar, cu multa atentie se gasesc momente in care te poti strecura printre randuri exact cum am desenat. odata intrat acolo, cei de pe sensul opus te considera ca facand parte din sensul lor opus si se retrag. daca apare cineva mai incapatanat, pui frana brusca si te retragi in rand. e ca pe autostrada. conduci cu tupeu, inconstient, evitand orice contact cu altii. :) (cu masinile nu incurajez asta sub nici o forma, dar la unirii...what the fuck :) )

Anonim spunea...

esti praf tandari

Dedi spunea...

bentza tata, las k vii tu inapoi la capitala romaneasca. atunci sa te vad cu breviarul in mana. pe la metrou. :)

Anonim spunea...

Frate, eu te contrazic. Multimea de acolo este total amorfa. Uite sfat mai bun:
-La Eroilor, te urci in ultimul vagon, la prima usa in directia de mers a trenului. In Unirii esti chiar in dreptul scarilor. Dai coate ca sa iesi repede din vagon, cand se deschid usile , si o tai in fuga pe scari. de viteza cu care ajungi sus depinde traficul intalnit prin coridor.

Dedi spunea...

ai dreptate. doar ca eu nu vin de la eroilor. vin tocmai de la costin georgian. iar de la eroilor pana la unirii ai de infruntat aglomeratia de la primele usi doar doua statii.
si inca ceva, coatele le pastram doar pentru cazuri limita. :)

Dedi spunea...

P.S.: am sa fac un filmuletz cu metoda mea.

Anonim spunea...

lamuririle pt purple suna a matrix. :)
pentru piata unirii 1 cel mai bine e sa cobori pe la a doua usa (fie capat, fie coada, depinde unde te urci) - e cel mai aproape de scara.
cat despre fentarea aglomeratiei, incercati sa faceti traseul pe la 5:30 am si 7:30 pm. Eu asa fac si merge de fiecare data :))))). Succes!

herminedirt spunea...

genial =))))))))))))

Iulia spunea...

Foarte intuitive desenele! Gandesti exact ca mine! E planul perfect si pot sa confirm ca toata studentia am facut-o cu acest traseu :)

Sprintena si zambitoare! Tine-o tot asa!

Anonim spunea...

Cateva sugestii: Usa a treia este teoretic cel mai potrivita, chit ca a doua este mai apropiata de scari. Motivul? Iesind pe la a doua este nevoie de o curba de aproape 180 de grade, care incetineste mult. Insa practica vine cu alta propunere: acceptati orice usa unde e loc, chiar daca e mai spre mijloc, insa sa fie cat de cat apropiata de CAPATUL DINSPRE NORD-VEST (adica dinspre Eroilor). Explicatia e ca pasajul de corespondenta e mai apropiat de acel capat decat de celalalt. Puteti verifica.

Cu scarile pe exterior si banda de depasire (daca nu e blocata) sunt de acord.

La "patiserie" urmeaza manevra de iesit pe exteriorul traseului traditional, si anume pe langa balustrada, unde e trafic extrem de rarefiat, si de unde este mult mai usor de ajuns la scarile normale.

Bafta la corespondente!