luni, 27 iulie 2009

Revenire fortata

De imprejurari. Dar sa o iau cu inceputul.
Nu, n-am murit, ne-am cam lenevit si obosit de la atatea nunti. O alta explicatie pentru faptul ca am disparut o vreme poate fi ca Dedi este de 3 luni fan declarat activ al bicicletei, deci lipseste din subteran de tot atatea luni. Insa eu am ramas fidela metroului cu boi care ma insoteste pe cararile carierei, ale prieteniei si ale ascunzisului de caldura. Am facut un an de cand s-a nascut pornirea noastra impotriva boilor si nici pe asta n-am consemnat-o. Pe de alta parte am avaut parte de cateva saptamani linistite la metrou fara incidente, vaci, boi sau mizerii umane. Lin, calm, la ore diferite si cu oameni misto.
Pana azi dimineata. Cand lucrurile au reintrat in normalul nervilor. Cand metroul meu care face maxim 20 minute pe ruta Costin Giorgian- Izvor a facut 45 de minute pe ceas. Tic-Tac facea creierul meu dar si fetele oamenilor din fata mea.
Opririle dese intre statii lungi de 5 minute minumum, stationarile aiurea si pe ganduri, buluceala intr-un tren gol si aerist, m-au obligat sa ma aricesc si sa ma impinga spre un alt proiect al nostru. Cu poze si povesti din pamant.


Si un mic sondaj: De ce credeti ca se opresc bombardierele intre statii si stationeaza pe putin 3 minute?

a) ca sa faca conductorii pipi?
b) ca sa verifice "rotile"?
c) ca sa ne enerveze pe noi, calatorii constiinciosi?
d) ca sa agate pe centura?

21 comentarii:

Night Elf spunea...

toate variantele de mai sus sunt corecte :)

sarah0815 spunea...

trenurile merg cu viteza luminii si-s multe rau, obligandu-i pe conductori sa pastreze distanta unul fata de altul, implicit enervandu-ne cand trebuie sa ajungem undeva si suntem al dracu' de grabiti...mi-e peste poate sa inteleg ratiunea lor...

Lady Io spunea...

Sa stii ca asta m-am intrebat si eu atunci cand am mai mers cu metroul (merg destul de rar). Mi s-a spus ca e din motive de siguranta, sa nu se apropie prea tare de trenul din fata.
Eu cred ca explicatiile astea sunt praf in ochi, am mers si in alte parti cu metroul, care venea la 2 minute, nu la 10 si nu se oprea niciodata intre statii. Dimpotriva, mergea foarte repede.

brebe85 spunea...

Pentru ca cei de la Metrorex probabil ca sunt incompetenti sau au avut o problema.

Pe Magistrala 3, nou deschisa, nu fucntioneaza momentan sistemele de semnalizare pentru trenuri si toata sincronizarea si ghidajul se fac prin statii radio.

Dedi spunea...

pfuaa! asta e foarte tare. in curand au sa strige prin tunel :)

brebe85 spunea...

@Dedi: e temporara :) insa e spre bine

Anonim spunea...

Pe aceasta ruta merg si eu...si niciodata nu ajung la timp...Mereu mai tarziu...si chiar daca plec mai devreme de acasa, nu stiu cum se face...ca tot tarziu ajung...parca e impotriva mea :(

sarah0815 spunea...

Ceva off-topic: am observat cu parere de bine ca scarile rulante au fost deja inlocuite la Piata romana si la Aviatorilor. S-au inlocuit oglinzile si s-au mai pus becuri..chiar nu mai speram sa vad scarile alea noi montate...

Silviu spunea...

Stau cite 3 minute ca sa aiba oamenii timp sa isi dea seama in ce directie circula acel metrou. Mai ales ca acuma nici nu stii care e pentru centura si care pentru pantelimon...ca se mai incurca si saracii mecanici...:))

delia spunea...

am patit-o si eu, asta cu confuzia, de vreo 3 ori; citeam si nu ascultam vocea cu statiile; si imi dadeam seama ca ma duce spre anghel saligny doar cand se golea metroul; wow, ce emotii:)

Anonim spunea...

Toate raspunsurile cred ca sunt corecte. Dar eu mai am o curiozitate. Chiar nu exista Aer Conditionat in anul 2009 in metrou? Intr-o zi luand metroul de la Piata Victorie spre Pipera am constatat cu stupoare ca geamurile au condens pe ele si ca aerul din interior era irespirabil, ca sa mai aud si ca cineva lesinase cu cateva minute inainte. Cum este posibil ca la metrou sa fie mai cald ca afara? Elena

Dedi spunea...

In trenurile bombardier exista aer conditionat. Problema e ca ele sunt construite pt tunele de dimensiuni mai mari, ventilate, curate si frumoase. Tunelele (sau tunelurile, dupa caz :) ) noastre "fierb" pt ca sunt mici si foarte prost ventilate. Asadar, cand trece Bombardierul prin tunelutz isi ia o portie de aer fierbinte pe care se chinuie sa il raceasca cu instalatia lui de aer conditionat.
Ai vazut vreodata cum dogoreste caldura de sub tren, in statii? In acelasi fel dogoreste si in tunel, iar in plus se mai adauga si caldura celorlalte trenuri.

...las ca vine iarna :)

taifar spunea...

Un răspuns plauzibil l-am aflat cand, la 100 de metri dupa ce a parasit statia Dristor 2, trenul a frînat brusc, frana la care o doamna reactioneaza prompt: "Asta pune frana ca e nesimţit!"

taifar spunea...

Tot cu aceasta ocazie vreau sa imi exprim neoficial nemultumirea vis-a-vis de intervalele de circulatie ale trenurilor de la A. Saligny. Mi s-a intamplat dimineata la ora 7 (cand bineinteles eram si in intarziere si ma bizuiam ca ajung "in no time" la Dristor) sa astept 15 minute.
Asta pentru ca in mod sistematic se sare peste cate un tren din foarte utilul sistem de anuntare a sosirii trenurilor, ceea ce nu va dorim si dumneavoastra.
N.B. Ceasurile care masoara intervalurile intre trenuri nu se reseteaza dupa 10 min.

brebe85 spunea...

Ramele Bombardier nu au aer conditionat. Au, insa, un sistem de ventilatie prost gandit.

Cel putin la modelele mai vechi nu exista functia de recirculare a aerului. Metroul fiind oarecum etans, aerul este pompat in interior pana la preisunea normala. Din pacate atunci cand metroul este aglomerat, logic mai multe persoane, mai putina cantitate de aer, iar ventilatoarele se opresc (ca sa nu creasca presiunea)

O sa observati ca atunci cand trenul este plin si opreste in statie, dupa ce se deschid usile ventilatoarele pornesc, deoarece exista diferente de presiune. Cand trenul este gol ventilatoarele se aud mai tare.

In plus, se adauga si o lipsa de oxigen, valabila pentru viata in subteran, ceea ce produce un disconfort termic

Bogdan spunea...

PIPI!!!

Delia spunea...

si eu sustin varianta cu pipi. sa fie, sa dam la toata lumea!

Anonim spunea...

Sunt alte reglementari ptr care metroul se opreste in mijlocul statiei.E vb de siguranta calatorilor.


Dar pentru incompetenti sociali, mentinem ideea ca fac pipi:).

herminedirt spunea...

@Anonim - Corect.

dedi spunea...

@anonim - :) 1-0
dar am si eu o curiozitate. unde isi fac oamenii aia nevoile primare? ca doar nu isi pot programa cerintele biologice sa vina doar la capete de statie...

Anonim spunea...

Ca sa nu ajunga in statie la un interval mai des de 10 minute. Se opresc intre statii pentru ca la noi nu exista un orar ce trebuie respectat. In Barcelona, metroul vine la 2 minute fix, nu se opreste intre statii, nu e aglomeratie de lesini. Asta inseamna sa ai un trafic bine gestionat. La noi se opreste din nesimtirea si incompetenta conducerii, dar si a mecanicilor Metrorex. De fapt cam asa e cu tot transportul in comun din Romania. Dog